Güncellendi
Mesajınız başarı ile gönderilmiştir

Bizi tercih Ettiğiniz için Teşekkürler



TASARIM

Prefabrike Uzay Sistem Elemanları, tamamen atölyede imal edilerek, şantiyede montajı yapılacak şekilde tasarlanan çubuk ve düğüm elemanlarından oluşmaktadır. 

Uzay Sistem elemanları Matris-Deplasman metoduna göre analiz edilir. Analiz sırasında yükler sadece düğüm noktalarına etki eder. Borular sadece eksenel çekme veya basınca çalışacak şekilde hesaplanmaktadır. Borularda moment meydana getirecek ve boruyla dik açı yapacak şekilde  boruya yük asılamaz. Böyle bir yük söz konusu olduğu zaman, bu önceden belirtilmeli ve sözleşmede açık bir ifade ile yer almalıdır.  

Statik hesaplar yapılırken, şartname gereği alınması gereken ve her projede hesaba katılan yükler (Uzay Sistem zati yükü, aşık zati yükü, kaplama zati yükü, yağmur/kar yükü, rüzgar yükü, sıcaklık tesiri, deprem faktörü) ve sistemin fonksiyonlarına göre tespit edilen ve işveren tarafından bildirilmesi gereken yükler (canlı yük, servis yükü, aydınlatma, tesisat, havalandırma, asma tavan, kedi yolu, nokta tesirli özel yükler vs.) dikkate alınır.

ÜRETİM

10,000 m2’lik alanda kurulu, ve  en son teknoloji ile donatılmış olan Şekerpınar’daki fabrikamızda, yıllık 500,000 m2 üretim kapasitesi olan şirketimiz, imal edilen Uzay Sistem elemanlarını (çubuklar, küreler, somunlar ve civatalar) gerekli çekme ve basınç deneylerine tabi tutmakta ve her eleman ve üretim aşaması için kalite kontrol belgesi düzenlemektedir. Kalite kontrolüne hammadde temininden itibaren uluslararası standartlarda özen gösterilmekte olup, üretimin her aşamasında en yüksek standartlar titizlikle uygulanmaktadır. Korozyon önleme konusunda sektördeki en iyi yüzey temizleme sistemi ve boyama fırını otomasyonu fabrikamızda hayata geçirilmiştir. Uzay Sistem elemanlarını aynı zamanda iç yüzeylerinden de koruyan yeni teknikler geliştirilmiş ve böylece ürünlerin korozyona karşı dayanım süreleri ciddi oranda uzamıştır. 

6 adet gaz altı kaynak ünitesinde, otomatik aparatlarla yılda 700.000 adet Uzay Sistem çubuğu üretilmektedir. Yıllık 2.800 ton kapasiteli çelik atölyesi, her türlü aşık, dikme, çelik kolon ve kiriş imalatıyla Uzay Sistemin alt yapısının  tamamlanmasına da destek vermektedir. 
Ön yüklemeli çift kabinli 5 eksen CNC Dik işleme merkezlerinde, projeden mamule direkt programlamayla yılda 320.000 adet, 60 – 240 mm çapları arası küre işleme kapasitesi mevcuttur. Fabrikamızda 4 adet CNC tezgahımız mevcuttur. 
Her biri 7 ton sıvı hacimli 10 adet banyodan oluşan Yüzey temizleme ve fosfatlama tesisimiz, yağ alma, pas alma, aktivasyon, fosfatlama, pasivasyon ve durulama banyolarıyla çubukların içini ve dışını temizleyip fosfatlayarak korozyona karşı dayanıklılık sağlayan Türkiye’deki ilk ve tek üretim tesisi olmuştur. 
3.60 m‘ye kadar boruları dik olarak kendi ekseni etrafında döndürerek 4’er tabancalı 2 robotla boyayan Elektrostatik toz boyama tesisi, aynı zamanda 7.20 m boyundaki aşıkları ve çelik konstrüksiyon parçalarını boyama hacmine sahiptir. 

Küreler 

Çubukların birleştiği noktalar küre şeklinde olup, bu küreler C45 çelikten, sıcak dövme yöntemi ile DIN EN 10083-1/-2/-3 normlarına uygun imal edilmektedir. Kürelerde açılacak delik adedi ve deliklerin açısı her proje için ayrı hesaplanır. Bir kürede açılıp dil çekilecek toplam delik adedi 18’den fazla olmamalıdır. 

Çubuklar ve Konik Parçalar 

Çubuklar, iki ucunda konik parçaların kaynaklandığı yuvarlak boş kesitli borulardan oluşur. Konik parçaların fonksiyonu, çekme ve basınç kuvvetlerini iletmektir. Boru ve konikler, DIN 17100 malzeme normlarına uygun  ST 33 (S235), ST 44 (S275) veya ST 52 (S355)’den imal edilir. Konik parçanın boruya kaynaklanma işlemi DIN 4100 ve DIN 4115 normlarına uygun olarak gazaltı kaynak yöntemi ile yapılır. Çubuklar tamamen kapalı olmayıp, bir ucuna doğru fonksiyonel bir delik bulunmaktadır.  Projelerde kullanılan malzemeler, çizimlerin üzerinde bulunan ilgili malzeme sembolleri ile belirtilmektedir. 

Cıvata, Somun ve Pimler 

Civata, boru uçlarına kaynaklanmış olan konik parçalar vasıtasıyla işlevlerini yerine getirir. Konik parçalar boruya kaynaklanmadan önce, civata, başı borunun içinde, dişli kısmı da dışarıda kalacak çekilde konikten geçirilir. Böylece, konik parçalar, civataların her tarafa serbestçe dönmelerini sağlamış olur. Civatada, pimin geçmesi için enlemesine bir delik açılır.
Somun, konik parça ile düğüm elemanı arasında bulunan, içi boş altıgen kesitli bir parçadır. Somunun simetrik iki tarafında, her tarafta birer tane olmak üzere uzunlamasına iki pim deliği bulunur. Somun civata üzerine geçirildikten sonra iki serbest ucu somun deliklerinde kalacak şekilde Pim civataya geçirilir. Bu pimler, civataların küre deliklerinin içinde döndürülerek düğüm elemanına vidalanmalarına yardımcı olur. Civatalar, DIN 267 şartlarına uygun imal edilir ve ISO diş açma işlemi DIN 13’e uygun yapılır.  

Aşık Tutucu Elemanlar ve Aşıklar 

a) Aşık Tutucu Elemanlar: Çatı eğimini düzenlemek için kullanılırlar. Üst başlık kürelerinde açılan tepe deliklerine bağlanırlar. Bu elemanlar yerine ve gereğine göre boru, köşebent veya değişken kesitli bir profilden olabilir. Boyları, çatı eğimine bağlı olarak değişmektedir. 
b) Aşıklar: Bu elemanlar, kullanılacak kaplama cinsine bağlı olarak C, U, Z veya kutu profilden olabilirler. Malzeme kalitesi ST 37 (S 235)’dir. 

Korozyona Karşı Korunma 

Sıcak daldırma galvaniz tüm Uzay Sistem elemanlarına uygulanır ve bu işlem, galvaniz kalınlığını ve toleranslarını tespit eden EN ISO 1461 normlarına uygun yapılır. Sıcak daldırma galvanizenin ömrü 10 - 20 yıl arası olup, bu süre, galvaniz üzerine ilave koruma malzemelerinin tatbiki ile önemli ölçüde uzatılabilir. Ancak aşık, kolon, mesnet vb. büyük parçalarda sıcak daldırma galvanizleme ve toz fırın boya uygulamaları mümkün olmayabilir. Böyle durumlarda püskürtme sprey galvaniz ve uygun saç boya tatbik edilir. 

Toz Boya

 Sistem elemanları yüksek evsaflı plastik toz boya ile 80 mikron kalınlığında, bütün yüzeyleri tamamen kaplayan, düzgün, parlak bir film tabakası ile boyanmaktadır. Bu toz boya, 200 C’lik fırında uygun süre bekletmek suretiyle pişirilerek sertleştirilir. Elektrostatik toz boya, darbelere mukavim olduğundan alışılmış yaş boyalara veya şantiyede yapılan boyalara göre çok daha uzun ömürlüdür. Bu boya ( –35°C) - ( +280°C) arasında ısılara dayanıklı olup, ultraviyole ışınlarına da mukavemetlidir. Aşınmaya karşı çok dayanıklıdır. Üzerinde kabarcıklar, pütürler ve lekeler oluşmaz. 
Toz boya yapılamayan parçalar, işveren ile karşılıklı mutabakat sağlanarak yaş boya ile de boyanabilir. Bunlar, kuru film kalınlığı 30 - 40 mikron olacak şekilde bir veya birkaç kat olarak tatbik edilebilir. Boya renkleri uluslararası RAL katalogundan seçilir ve uygulamada mat, yarı mat, yarı parlak veya tam parlak tonlar sağlanabilir. Somunlar, 50 mikron kalınlığında sıcak daldırma galvaniz kaplama üzerine tozboyalıdır. Küreler, 20 mikron elektro galvaniz kaplama üzerine toz boyalıdır.  Cıvatalar 20 mikron elektro galvaniz kaplamalıdır.

MONTAJ

Montaj, tüm çubuk ve kürelerinin yer aldığı bir montaj paftasında gösterildiği şekilde yapılır. Yatay ve az meyilli çubuklar, delikleri aşağıya bakacak şekilde monte edilmektedir. 

Bu suretle, oluşan nem için doğal bir drenaj sağlanmaktadır. Çubuklar, civatalar zorlanmayacak ve diş kaptırılmayacak şekilde düğüm noktalarına takılmaktadır.  Civatalar, düğüm elemanına, mevcut somun yardımıyla boşluk bırakılmayacak şekilde vidalanmaktadır. Montaj, tamamen yerde, tamamen havada veya kısmen yerde - kısmen havada yapılabilir.